Mafia 1 – Review

Nu sunt experta in ale review-urilor, dar m-am hotarat totusi sa vorbesc putin, cu cuvintele mele,  despre un joculet care chiar mi-a placut mult. Mafia I este, poate, unul dintre putinele jocuri pe care le-am jucat, le-am terminat, si m-au impresionat atat de tare incat vreau sa le mai termin o data. E de apreciat, in primul rand, povestea pe care se bazeaza jocul.

Mafia I evidentiaza povestea unui tanar taximetrist, introdus mai mult sau mai putin fortat in lumea mafiei americane din anii 1930, intr-un oras fictiv numit Lost Heaven.  Pe parcusul jocului, el povesteste toate prin cate a trecut in cei 8 ani pe care i-a petrecut in anturajul respectiv. Isi face prieteni foarte buni, pe care in final ii pierde, se indragosteste de fiica unui batran ce serveste la barul clanului, se casatoreste si are o fiica,este nevoit sa fure, sa ucida, iar de cele mai multe ori este lasat sa se descurce pe cont propriu.

Pe masura ce povestea inainteaza, jocul devine din ce in ce mai interesant, noi trebuind sa „refacem” toate misiunile pe care tanarul le-a facut deja. Sunt 20 de misiuni in total, complexe si cu un grad destul de ridicat de dificultate (cel putin, pentru mine asa a fost). Trebuie sa va mearga mintea binisor ca sa va dati seama de toate chichitele fiecarei misiuni. Totodata, cu cat jocul inainteaza, cu atat va va prinde mai tare si va va face sa nu mai vreti sa-l mai lasati, pana nu il terminati.  Fiecare misiune e gandita foarte bine de catre creatori, trecand de la condus prin oras pentru a colecta diferite taxe, pana la scene de furisat in casele bogatasilor sau scene cu impuscaturi intre clanul Salieri (din care face parte tanarul Angelo) si clanul Morello (clanul rival).

Totodata, de apreciat sunt si masinile din joc, tipice anilor 1930, care, pe masura ce trece timpul, avanseaza si apar modele noi. Nu se conduc usor, iar cateodata nici nu pornesc din prima. Tot legat de masini,  condusul prin oras este extrem de interesant, intrucat nerespectarea vitezei legale este sanctionata cu amenzi sau inchisoare (in cazul in care vei fi prins ^^) .

La finalul jocului Tom Angelo trebuie sa indeplineasca o ultima misiune, sa isi omoare unul din cei doi camarazi, dupa ce acesta il  tradeaza. Apoi da in vileag politiei clanul Salieri, deoarece acestia ii amenintau familia. Dupa cativa ani  moare, asasinat de oamenii lui Don Salieri (omul pentru care  a lucrat timp de 8 ani-aflat dupa gratii), ca razbunare pentru tradarea lui. Jocul se termina cu o concluze trasa de Tom: „Știți, lumea nu este condusă de legile scrise pe hârtie. Este condusă de către oameni. Unele dintre regulile lor pot fi legate de lege, altele nu. De fiecare persoană depinde cum va fi lumea ei, cum și-o face. Și ai nevoie și de foarte mult noroc, ca să nu-ți facă altcineva viața un iad. Nu este atât de ușor cum ți se spune în școala elementară, dar este bine să avem convingeri ferme și să le punem în practică în căsătorie, în crimă, în război, întotdeauna și pretutindeni. Eu nu am reușit, și nici Paulie și Sam. Ne-am dorit o viață mai bună, dar în final ne-am înrăutățit-o. Știți, cred că trebuie să avem măsură în toate. Da, măsura este cuvântul potrivit. Oricine dorește să aibă foarte mult, riscă să piardă absolut totul. Firește, cel care își dorește puțin de la viață poate să nu obțină nimic…

Grafica si sunetul jocului sunt extraordinare, avand in vedere anul in care a fost creat jocul (2002). Coloana sonora a jocului este extrem de bine realizata, formata din melodii jazz, tipice anilor povestii.

Mafia seamana destul de mult cu seria GTA, insa mult superior acestuia, fiind mai realist si cu o poveste mai serioasa. Jocul are si o continuare, Mafia II, pe care inca nu am apucat sa il joc, dar sunt nerabdatoare sa o fac. Din ce am citit,  contine povestea asasinarii lui Tom, personajul principal al primei parti si este la fel de bine construit.

Nu stiu daca am atins toate punctele pe care un review trebuie sa le contina, insa am vorbit despre tot ce am apreciat eu la joc. Il recomand tuturor carora le plac jocurile de genul acesta, cu promisiunea ca nu vor fi dezamagiti si nu vor regreta nici o secunda ca l-au downloadat.

4 Responses to Mafia 1 – Review

1. Stefan spune:

Da, Mafia1 este un joc care te tine tot timpul in suspans. Singurul lucru care nu mi-a placut la el , este ca are doar 20 de misiuni , deci e destul de scurt jocul , dar merita jucat !

2. marius spune:

Ai dreptate si eu aproape l-am terminat si am incercat sa il mai iau de la coada.Multumesc ca mi-ai spus povestea ,fiindca eu credeam ca in joc se intampla cu totul alceva.In plus este cel mai bun joc din 2002,parerea mea.

3. binubadea@yahoo.com spune:

e super marfa
    abia ce am inceput sal joc
    sunt la a 5 cea misiune.

4. Catalin spune:

mADAlina…..
    la misiunea 18 aia in care tre sa treci prin multe si la final tre sa il omori pe politicianu de pe insula cu o pusca cu luneta…nuj butonul pe care apas sa vad prin luneta….daca stii te rog sa imi spui….mrs….

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com